Läsarfråga, Högstadiesmink

Läsarfråga:
Hej!
Jag är en högstadie tje, och gillar att ha smink till skolan, men nu 2011 vill jag förändra mig lite med sminket, jag vill se snyggare & fräschare ut. Har ni något tips?
Jag vill inte ha för mycket, men jag vill att de ska vara fint.

Tidigare har jag haft på mig typ, mascara + LITE ögonskugga å kanske kajal. Å lipsyl..

SNÄLLA behöver tips :o

Svar:

Hejsan!
Som jag har förstått det använder du inte särskilt mycket smink. Många börjar genast slänga på sig massa foundation när de kommer upp i tonåren vilket jag anser kan bli alldeles förmycket om man inte behöver det. Har man en och annan finne kan man istället använda en bra concealer. 
Sen försöker jag alltid att sminka mig så det förbättrar mitt utseende, dvs. sminkar "rätt" för min ansiktsform och min ögonfärg osv.
Men några tips för personer som inte använt så mycket smink och är "nybörjare" kan vara att stegvis börja använda lite mer, i den takt man känner sig bekväm. Varför inte börja använda mer ögonskugga som är ljus och ger ett piggare utseende? Det kan vara en champange/beige skugga med lite skimmer i. Till det kan du ta en brun eyeliner/kajal för att inte det inte ska bli så markerat och mörkt. Om man senare tycker det är för lite kan man öka på med lite ljusbrun i globlinjen.
Sen för att ge lite färg till ansiktet kan man ta på ett snyggt rosa läppglans eller en fin, ljus rouge på kinderna. Men tänk på att det ska vara naturligt! När jag tar på rouge brukar jag alltid dutta borsten försiktigt i rouget och skaka av det överflödiga. Sedan le så mycket jag kan och då ser jag genast var jag kan stryka borsten, på den bulliga delen av kinden och utmed kindbenet . Ta hellre för lite än för mycket! Det kan lätt bli lite för mycket när det kommer till smink.


Här kan man se hur man ska placera rougen beroende på ansiktsform.

Detta är de tips jag kan ge dig och hoppas det hjälpte!


Kommentarer
Postat av: Steffi

Hej, kan du ge något bra tips på hur man ska göra med en ögonbrynspenna?

2011-01-04 @ 01:12:09
URL: http://pilfen.blogspot.com
Postat av: Emma å Alexandra<3

Åh, tack för svaret! :D

Köpte en ny palett idag med ögonskuggor i dess färger!

Ska tänka på detta, verkligen bra tips!

Ska ta mascara å lite ögonskugga å kanske lite lipgloss. Skitbra tips det där med rougen också! :)



TACK FÖR SVARET! :D

2011-01-04 @ 20:03:35
URL: http://alexandraoemma.blogg.se/
Postat av: Emma å Alexandra<3

Åh, tack för svaret! :D

Köpte en ny palett idag med ögonskuggor i dess färger!

Ska tänka på detta, verkligen bra tips!

Ska ta mascara å lite ögonskugga å kanske lite lipgloss. Skitbra tips det där med rougen också! :)



TACK FÖR SVARET! :D

2011-01-04 @ 20:04:06
URL: http://alexandraoemma.blogg.se/
Postat av: Emma å Alexandra<3

Sv; Aw tack :D fast njee, inte "så" snyggt blev de =/

men övning ger färdighet! :D

har ny palett plus sminkborste så ska testa lite nu på lovet :D <3

2011-01-04 @ 20:40:25
URL: http://alexandraoemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0