Fler nyårs-sminkningar

Hallå!
Vill du ha något speciellt till nyår? Jag har gjort två glittriga sminkningar och det var väldigt roligt att göra. Det tar ganska lång tid att göra en tutorial och jag har inte så mycket tid, så det blir en ganska enkel beskrivning på hur jag gjorde. Även om ni inte har en detalierad beskrivning kan ni alltid försöka göra er egen tolkning! Glittrena kommer ifrån MIST Stockholm.

Första makeupen: Silver och svart med glitter (som heter Durango från Mist)
 

Först lade jag en primer och på 2/3 av ögat en bas, dvs. svart eyeliner. Den resterande 1/3 tog jag en silvrig skugga och sotade ihop den med den svarta eyelinern. Sedan tog jag en vanlig svart skugga på eyelinern så den blev "mättad". Om man sedan väljer att ha glitter, tar man en återfuktningskräm (som ska fungera som "lim") över den ytan man vill ha glitter på. Jag, som ni ser på bilden, valde att ha glitter på halva ögat. Sen är det bara att varsamt nudda glittret mot krämen så sitter det där.

Under ögat tog jag en stedställd borste och skuggade lite svart och på det en silvrig glittrig eyeliner.
Den här gången valde jag att ha svart eyeliner på halva ögat, dvs. där det inte är glitter. Även vit eyeliner i ögat och en skimmrig highlighter.
Måla på mascara och sätt dit lösögonfransar efter det!


Andra makeupen: Lila med glitter (som heter Gallardo från Mist)




Det här glittret var så hiiimla svårt att fotografera för det var så svårt att få till den rätta färgen. Glittret innehåller blå och röda reflektioner. Jag tror den heter Gallardo (står jätteotydligt på burken!).

Först började jag med att ta på en primer över hela ögat och sedan valde jag en lila nyans som jag packade på ögonlocket upp till globlinjen. Vid globlinjen tog jag lite svart och blandade med den lila ögonskuggan så det blev mörklila. Sen "klistrade" jag på glittret på samma sätt som på den första makeupen. I den här sminkningen ville jag ha en riktigt skimmrig highlighter så jag använde mig av en vit med massor skimmer. För att sedan blanda ihop den mörklila skugga i globlinjen och den vita highlightern använde jag en babyrosa skugga med skimmer i, för att ge ännu mer färg. Den fortsatte jag med ner vid inre ögonvrån (man kan se det lite svagt på bilden).

Under ögat utmed fransarna skuggade jag dit lila skugga. När allt detta va klart målade jag dit mascara och satte dit ett par lösögonfransar. 

Har du inget av dessa produkter kan man ju alltid göra en egen variant av någon av sminkningarna och det skulle vara superkul om du ville visa ditt resultat!


Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Vinnaren från dagens blogg finns uppe! Kika in om det var du som vann ;) Annars får du gärna vara med och tävla igen i den nya tävlingen Länk finns här under:*

http://vadfanskajagheta.se/2010/december/torsdag-dagens-blogg-4.html#comment

2010-12-30 @ 13:48:19
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Becca

Har du sminkningar på andra ?

isf hu mkt tar du?

2010-12-31 @ 11:29:39
URL: http://reblah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0