Glitter och silver

Hejsan!
Hoppas det är bra med er. Jag har det jättebra och nu är det äntligen lov vilket betyder bättre uppdatering för min del.

En tjej undrade om vi kunde fixa en sminkning med silvrig och glittrig eyeliner och som tur va har jag en sådan och här kommer ett förslag på hur det kan se ut:


Jag började med att lägga en ljus, nästan hudfärgad ögonskugga med lite skimmer i. Sen en grå skugga (snyggt till silver) i globlinjen och den skuggade jag ut väldigt noggrannt. Sen åkte eyelinern på och den fick en liten vinge på slutet. Ja, jag vet att det kan va knepigt att få till den bra men träning ger färdighet som det heter!

Sedan tog jag min kära glittereyeliner och målade över det svarta så resultatet blev så här! Då får man en kletig finnish som är perfekt att ta silvrig ögonskugga på.



Ungefär så här kommer det se ut när man applicerat en silvrig skugga och sedan ett glitterlager till men bilden gör det verkligen inte rättvist för här ser det ganska tjockt ut.



Jag gjorde även en liten eyeliner vinge vid underfransarna där jag endast gjorde ett svart streck med silverglittereyelinern! Tycker man att det blir för mycket med den kan man såklart skippa den. (Haha mina ögonfransar mår inte så bra på den bilden :P)



Bilden är tagen utan blixt och nu får man en bättre bild hur ögat ser ut när allt är klart :)
Testa gärna på det här för det blir ett coolt slutresultat!

Det skulle vara jättesnyggt att ha färgstarka läppar till detta! Jag skulle köra på rött för det är inte så mycket smink runt ögonen vilket gör att man kan ha lite mer färg i övriga ansiktet :) Vill man att all fokus ska ligga på just eyeliner tycker jag man ska va ganska neutral i ansiktet och kanske bara konturera vid kindbenen, panna och käke!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0