Hur man sätter dit lösögonfransar

Här kommer en liten guide hur man sätter dit lösögonfransar!

Först börjar man med att ta loss fransraden från förpackningen och mjukar upp den genom att gör så här fram och tillbaka:


Detta ska man göra för att mjuka upp den, för att den senare ska kunna forma sig efter ögat lättare.
Oftast brukar lösögonfransarna vara längre än ögat vilket gör att man själv får klippa till dem. Det är enkelt!  
De riktiga fransarna är uppbyggda så att det är kortare hår vid innerögat och långa vid ytterögat, och exakt samma med lösögonfransarna! Så det är ganska logiskt att göra detsamma med dem. När man mätt och den biten som sticker ut från ögats kant ska klippas av, blir snyggast och bekvämast så!
Efter det applicerar man lim över hela fransraden och jag brukar ta lite extra i kanterna för det är där det lätt lossnar. Ett tips är att ha ett bra lim! Det kan vara orsaken till att de lossnar vid kanter, eller att man inte pressat dem tillräckligt mot ögonlocket/fransraden.
När man väl ska sätta dit dem kan det vara klurigt de första gångerna för det är svårt att komma tillräckligt nära de riktiga fransarna. Jag använder en kombination av ögonbrynsplockare/pincett och mina händer. Jag försöker hålla fast lösögonfransen med en pincett tills det har torkar tillräckligt men det kan vara svårt att veta, därför kan man ta en liten klick lim på handen samtidigt som på lösögonfransarna, för då vet man exakt hur klibbigt och kletigt det är! När allt sedan har torkat brukar jag ta på lite mascara för att de de riktiga ska smälta in.

Så här blir resultatet:


Nu kan man se var jag brukar mäta ifrån. Ungefär där mina riktiga små ögonfransar börjar, så att det ser så "naturligt" ut som möjligt. Sen är det bara att ta på eyeliner om det önskas, själv brukar jag ta på det före för att få en svart grund till fransarna!

Hoppas det hjälpte!




Kommentarer
Postat av: LIFE OF FANNY - Sveriges nästa storblogg?

Alltså jag kanske är dum i huvudet, men jag fattar inte hur man ska vara nära fransraden? Ska de sitta nere på fransarna och så nära som möjligt, eller uppe på ögonlocket så nära fransraden som möjligt? Snälla, in need of help, svara! :)

2011-04-05 @ 20:08:28
URL: http://flanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0