Jul-inspiration

Hejhej! Ursäkta den dåliga uppdateringen men vi har haft fullt upp och dessutom varit sjuka.
Men nu kommer det en ny tutorial om hur man kan få till den perfekta jul-maken. Jag satt och tänkte på vilka färger man kunde använda och de första jag kom på var guld och röd. Så det tänkte jag göra men tycker man mer om t.ex. grön kan man bara byta ut den röda mot en fin grön istället :).

Jag använde mig av:
Urban Decay Primer Potion (som förövrigt är väääldigt bra och håller hela dagen!)
88 paletten med färgerna: Röd och brun + en vit highlighter
Viva la diva paletten med färgen guld
MakeUpStore's gel eyeliner i svart
Mascara Rimmel London
Lösögonfransar depend


På med en bra primer och lägg en guldig skugga över hela ögonlocket och lite över globlinjen.
Guldigt passar väldigt bra till blåa ögon!


Skugga en röd ögonskugga i globlinjen och i yttre "V":t och blanda ihop den guldiga skuggan med den röda. Här går det att ta vilken färg eller nyans som helst men vill man ha en julinspirerad sminkning blir det här jättefint! Här tog jag även en ljusare guld/gul skugga i inre delen av ögat för att få kontraster. Jag använde mig av mus cybershadow i meteor.


Är man mer bekväm med neutrala ögon så kan man ta lite brunt i yttre v:t. och sedan ta samma skugga vid nedre fransraden. Applicera sedan en highlighter, jag tog en matt highlighter.



Jag gillar eyeliner som har den där vingen, men självklart ska man måla eyelinern som man själv känner sig bekväm med och gillar!


Färdigt! Tillsist tog jag på lite mascara och ett par lösögonfransar.
Fransarna bestämmer du själv om du vill ha men jag tycker att det ger ögonen ett helt nytt utseende och de passar väldigt bra till speciella tillfällen som t.ex. julafton :)



Gör även en rolig frisyr och använd fina smycken! :) Rakt hår, lockat hår eller en fläta?




Kommentarer
Postat av: Emelie ;)

Så himla söt du är gumman, det blev riktigt fint :) <3

2010-12-04 @ 18:55:52
Postat av: L

Använder du mascara på dina riktiga ögonfransar eller kör du bara lösögonfransar?

2010-12-08 @ 23:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0