Läsarfråga, Hudvård

Hej!
.
Läsarfråga:
Hej! Jag undrar om ni kan lägga ut nåt recept på ansiktsmask ? :)
Eller kanske tipsa om hur man blir av med "knottrig" hy ( pormaskar mm. )

.
Svar:
Jag ar personligen aldrig "vågat" blanda ihop en hemmagjord ansiktsmask, men om man vill prova på det så har jag hittat några tips om vad just din ansiktsmask bör innehålla!
.
Olika frukter och bär passar olika hudtyper. Den feta avokadon kan hjälpa torr hy medan ananas passar bättre till en fet hy. Undersök vilken frukt som bäst passar din hy bäst:
Ingrediens Hudtyp
Aprikos Torr och åldrad hy.
Avokado Torr och åldrad hy.
Banan Torr och åldrad hy.
Persika Torr och åldrad hy.
Papaya Torr och åldrad hy.
Äpple Torr och åldrad hy.
Ananas Fet hy.
Citron Fet hy.
Jordgubbar Fet hy.
Päron Fet hy.
Jag använder annars ansiktsmasker väldigt ofta, och mina favoriter köper jag faktiskt på Ö&B!
Där kostar ett två-pack med ansiktsmasker endast 10 kr, och jag tycker de fungerar alldeles utmärkt! De finns i olika sorter som har olika resultat och syfte.
.
Olika ansiktsmasker från Ö&B.
.
Om man vill ha lite finare masker så finns det att köpa på apoteket, fråga personalen om vad du bör använda till just din hy!
.
Om man har "knottrig", dvs oren hud med pormaskar och liknande skulle jag rekommendera en skrubb!
Då är det viktigt att det är en skrubb som är anpassad för ansiktet och inte kroppen, då kropps-skrubbar innehåller alldeles för grova korn.
.
Vare sig du har en stålande hy eller en hy som är oren är det viktigt att du tar hand om den!
Undvik tvål när du tvättar bort ditt smink (använd sminkborttagning ist, det torkar inte ut huden lika mycket!), använd gärna ett ansiktsvatten som renar och piggar upp och smörj in din hy morgon och kväll med en kräm som passar just din hudtyp!
.
När det handlar om hudvård så är det otroligt svårt att hitta rätt produkt för just en viss hy, så var inte rädd att fråga och ta hjälp av andra som är mer insatta inom området!
.
Lycka till! :)
.



Kommentarer
Postat av: Julia

Hej, jag är en tjej som ska börja femman efter lovet och nästan alla tjejer i klassen ska börja sminka sig. Jag har dop eyeliner, ögonskugga, mascara, läppglans och fundation jag har ganska runt ansikte men hur skajag kunna sminka mig så att det inte ska bli överdrivet? Jag gillar att sminka mig men har inte så mkt erfarenhet. Jag skulle jättejärna vilja ha lite tips :)jag vill inte vara det ända i klassen sominte har smink ( av tjejerna såklart)<3

2012-06-23 @ 17:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0