Läsarfråga, Mascara

Hej!
.
Läsarfråga:
Skulle inte ni kunna lägga upp bild på 
vilken mascara/mascaror ni använder ? :)
.
Svar:
Jo, det är klart vi kan!
Här kommer ett litet inlägg om vilka mascaror just jag använder :)
.
När jag ska applicera mascara börjar jag alltid med den undre fransraden. Detta hindrar att msacara kletas av från de övre fransarna på ditt ögonlock om du skulle applicera mascara på de undre fransarna sist, eftersom man då oftast tittar uppåt.
.
Till mina undre fransar använder jag Lash Stiletto Volume från Maybelline NY (överst på bilden). Den har en mjukt kurvad borste med riktigt bra passform för den nedre fransraden.
.
Sedan böjer jag mina övre fransar och applicerar ett tunt tunt lager Superlasch från Gallery Colours (mitterst på bilden). Det här är en superbillig mascara som ger ett resultat som ser ut ungefär som en fransfärgning, och den separerar fransarna riktigt bra! Är du ute efter endast en ultralätt mascara som ser otroligt naturlig och lätt ut, så är den här bra.
.
När den torkat så applicerar jag ett lager Extra Volume Collagen + från L'Oreal Paris (nederst på bilden).
Den här borsten är ganska stor, och mascaran ger en fin volym.
.
Har jag bråttom så står jag såklart inte med 3 olika mascaror, då brukar jag bara använda någon av dem på både undre och övre fransraden!
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0