Make-up till nyår

Hej!
.
En läsare ville att ett förslag på en nyårs make-up skulle komma som en tutorial här på bloggen.
.
Jag tänkte visa en lätt variant på en festlig make-up, då det är många som inte har varken strass-stenar eller lösglitter hemma, men ändå vill ha en make-up med som är lite "extra" till t.ex. nyårsafton!
.
Så här kommer mitt förslag på en lätt och billig nyårsmake!
.

.
Börja med att lägga en primer på hela locket.
Lägg även lite löspuder under ögat för att hindra skugga att fastna i din bas.
Lägg sedan en svart metallic-skugga i globlinjen.
.
.
Lägg sedan en ljusare skugga, jag har valt en metallic-grå/silvrig, in mot ögonvrån och sota ihop den med den mörka.
Avsluta med en ljus, gärna en glittrig vit skugga inne i ögonvrån.
.
.
Sota nu linjerna på den mörka skuggan, och applicera rikligt med en ljus, glittrig, highlighter eller skugga under ögonbrynet.
.
.
Måla med mörk och ljus skugga under ögat för att få en sammanhållen sminkning.
Borsta nu bort det överflödiga pudret under ögat.
.
Nu är det dags för det roliga!
Jag valde några skuggor i färgglada nyanser, blandade dem med en droppe vatten och målade små färgprickar med hjälp av en smal, spetsig pensel.
Låt fantasin flöda!
.
.
Till sist, måla eyeliner, kajal i vattenlinjen, böj fransarna och på med mascara!
Och varför inte lyxa till det hela med ett par snygga lösögonfransar?
.
.
♥Klart!
.
Här är min make-up för idag i sin helhet :)
De två första bilderna är helt oredigerade.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej! Du har väl inte missat min egna lilla julkalender på bloggen? Ni fina läsare kan vinna julklappar som jag både köpt och slagit in själv, varje dag fram till julafton.

Vore skoj om du ville vara med!

Tipsa gärna andra om det också så blir jag extra glad <3

Kram Ingrid

2010-12-01 @ 17:24:30
URL: http://ingridsinspiration.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Du är förjävla vacker, honey!<3

2010-12-01 @ 18:53:46
Postat av: Anonym

Hej!

Jag undrar bara om ni skulle kunna publicera lite sminkningar för olika hår och ögonfärger?

Kram

2010-12-01 @ 19:46:28
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Vinnaren från dagens blogg finns uppe! Kika in om det var du som vann ;) Annars får du gärna vara med och tävla igen i den nya tävlingen Länk finns här under:*

http://vadfanskajagheta.se/2010/december/onsdag-dagens-blogg.html#comment

2010-12-02 @ 01:07:11
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Pelin

Hihihi men det va ju det :$ Asså jag använder sällan smink så det va grymt o se steg för steg osv :D O du sminkar ju skit fint :D

2010-12-02 @ 15:06:58
URL: http://peeliiins.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: Hej! Tack så mycket :)



Riktigt fin och bra blogg btw :)

2010-12-02 @ 21:07:49
URL: http://johannakallgren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0