Metallic

Hej!
Det var en tjej som undrade om vi kunde göra en party-makeup och här kommer min version!
Nyckelordet är metallic med svart och silver. Passar till det mesta : )

Jag har använt mig av tre färger i min 88-palett. Men det går bra att använda skuggor från vilket märke som helst. Som bas använde jag en high tech lighter från mus i milkyway (för att göra färgerna mer starka och "metalliska") och eyeliner från mac. Och slutligen lösögonfransar från depend nr.2.






Här har jag applicerat high tech lightern från mus och silverögonskuggan som har en blå ton.
(Ursäkta allt glitter och mina ögonbryn haha..)




Här har jag tagit en svart ögonskugga och applicerat den i globlingen och vid yttrekanten av ögon och skuggat uppåt. Jag har inte skuggat nedåt i globlinjen vid den silvriga skugga utan fått en skarp linje där istället!




Nu har jag tagit en smal borste och skuggat en smal linje under ögat.



Jag tycker personligen att det är viktigt att fylla i den övre fransraden så att det blir helt svart när man fått på lösögonfransar och mascara. Annars kan det lätt se ut som om att det är en liten hudfärgad flick man missat att göra något åt.



Sådär! Nu är ögat färdigt. Det sista jag gjorde var att ta på lite mascara och sedan målade jag eyeliner ovanför ögat och i. Sist tog jag på depends lösögonfransar och fyllde i ögonbrynet.

Hoppas det hjälpte någon eller gav inspiration!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Äntligen en sminkblogg :D Har aldrig hittat någon bra, men denna ska jag fan följa!

2010-12-02 @ 20:27:32
URL: http://gideonboot.blogg.se/
Postat av: Johanna

Äntligen en sminkblogg :D Har aldrig hittat någon bra, men denna ska jag fan följa!

2010-12-02 @ 20:27:34
URL: http://gideonboot.blogg.se/
Postat av: carro

satan vad snygg sminkning!

2010-12-08 @ 17:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0