Nyårs-sminkning

Hejhej!

Vi fick in ett önskemål av en tjej som undrade om vi kunde göra en guldig sminkning och det satte jag igång med! För er som inte brukar använda smink kan denna bli lite mörk.  Då är det bara att dra ner på eyeliner och inte göra den så tjock eller inte ha någon överhuvudtaget!

Jag använde mig huvudsakligen av min natural palette från Too Faced. Den paletten har en jättefin guldig skugga och en matchande brun med guldglitter. Plus det lite svart. Har ni inte den kan ni använda era egna produkter som har min beskrivning.

Jag började med att lägga en vit bas (NYX jumbo pencil i milk) över hela ögonlocket upp till ögonbrynet för färgerna ska bli starka. Jag ville gärna ha en skarp linje vid yttreögat så jag satte en tejp ("sjukhustejp", som inte sitter lika hård som vanlig tejp som kan skada huden). Jag packade på den guldiga skuggan som bilden visar. 

 

Jag la sen den mörkbruna skuggan med guldglitter i yttre ögonvrån och skuggade ut den. Jag applicerade en vanlig vit MATT highlighter, därför att det redan är så pass mycket runt ögat och mer ska på.



Sen när jag drog bort tejpen såg det ut så här:

(Tycker man inte om den skarpa linjen kan man bara sudda ut den eller t.o.m. skippa den i första hand).



Sen målade jag dit en tjock eyeliner-vinge som följer linjen en bit. Där kan man välja själv hur tjock man vill att den ska va, men tänk att det ska dit lösögonfransar så det blir inte så dramatiskt som det ser ut just nu. Jag skuggade ut eyeliner med en matt svart skugga och fortsatte med det under ögat också längst med fransraden. Sen målade jag dit eyeliner i ögat också, både uppe och nere.



Sen tog jag massor mascara på mina fransar och satte dit ett par lösögonfransar, för det är ju faktiskt nyår! Så här blev slutresultatet och det var enkelt att göra. Men tänk på att skugga MYCKET så blir det superbra!!



Önskas någon annan nyårs-sminkning är det bara att skicka en kommentar så kan vi göra ett försök!



Kommentarer
Postat av: Lisa

Tja brudar:)jag tänker kanske ha ögonskugga på nyår..liksom för ovanlighétens skull:) kan inte ni göra en sminkning med svart, grått o silvrigt typ?:) inte för avanccerAT.. jag ska klara av det:) pöss:)

2010-12-28 @ 23:24:05
Postat av: angelica

sv: ja, det är väl det :-)



hade inte ni kunnat testa en färgglad sminkning en gång? med kanske svart, rosa och lila? :-) kram!

2010-12-29 @ 13:52:55
URL: http://angeliicakarlsson.blogg.se/
Postat av: ' S O F I A

sv; tack desamma!

2010-12-29 @ 14:47:16
URL: http://sofiapp.com
Postat av: jenni o nicole<3

gud vilken fin sminknig !:D<3



kan ni inte visa någon med många färger? :)<33

2010-12-29 @ 15:40:23
URL: http://tiiamo.blogg.se/
Postat av: Karin

Tjo flickor! cool blogg har ni (:



skulle jättegärna se ett inlägg där ni visar hur man smidigt, enkelt och snyggt sotar sina ögon! :)

vore dundertacksam isåfall!



tack på förhand :)

2010-12-29 @ 19:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0