Önskemål, steg för steg

Hej!
.
Här kommer en efterfrågad Audrina Patridge (från The Hills) steg-för-steg-sminkning.
.
.
♦ Bas
.
Börja med att applicera din foundation och concealer som vanligt.
För att sedan få fram Audrinas solbrända hy applicerar du lätt med solpuder på kinder, haka, panna och något på näsan.
.
Var försiktig med att använda för mycket, då kan du lätt se smutsig ut.
Avsluta med puder.
.
.
♦ Ögon
.
Jag lade en enkel, naturlig sotning med lite guldskimmer i för att matcha Audrinas naturliga look.
.
.
Sedan var det dags att rama in ögonen, vilket är det stora i den här sminkningen.
Jag använde min svara gel-eyeliner från MakeUpStore.
.
Jag började med att applicera den med en snedställd, smal pensel längs den övre fransraden.
.
.
Sedan tog jag en liten ögonskuggspensel, nr 102 från Kicks, och sotade eyelinern.
Just den här eyelinern är väldigt smidig då den faktiskt går att sota väldigt bra innan den torkat helt.
.
.
Sedan var det dags att rama in även under ögat. Även här använde jag mig av en smal, snedställd pensel då jag applicerade svart ögonskugga precis under den nedre fransraden. Sota även detta något med en lite större pensel, då får du den fina inramande sotningen som Audrina har.
.
Avsluta med vart kajal i vattenlinjen precis inne vid ögat.
.
.
Nu var det dags för fransarna! Om man vill ha det där lilla extra funkar lösfransar perfekt till den här sminkningen.
Jag har använt ett par från H&M.
.
Sedan applicerade jag mascara och fyllde i mina bryn.
.
.
♦ Läppar
.
Håll läpparna i en naturlig eller ljus nyans. Här valde jag att använda en ljusrosa nyans,
men välj det du känner dig finast i :)
.
.
Hoppas det var lätt att hänga med i stegen.
LYCKA TILL! :)

.
.
.
.
.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Zlay

Smink=Spackel stå för den kvinna ni är och inte dra på sig massa spackel!!!!!!!!

2010-12-28 @ 19:53:59
URL: http://smakeup.blogg.se/
Postat av: m

skit bra blogg verkligen! :D

2010-12-28 @ 19:55:46
URL: http://mstolpe.blogg.se/
Postat av: Johanna

TACK SÅ JÄTTEMYCKET! :D uppskattar det verkligen!

det blev hur bra som helst! hoppas bara jag passar i den sminkningen lika bra som du gjorde.. kram!

2010-12-28 @ 20:08:46
URL: http://gideonboot.blogg.se/
Postat av: angelica

sv: gud så härligt! önskar att jag också hade kunnat sminka så :)

2010-12-28 @ 21:22:13
URL: http://angeliicakarlsson.blogg.se/
Postat av: angelica

sv: gud så härligt! önskar att jag också hade kunnat sminka så :)

2010-12-28 @ 21:22:21
URL: http://angeliicakarlsson.blogg.se/
Postat av: Mirre

Skitsnygga lösögonfransar!!! Var köpte du dem, och hur mycket kostade de? Sjukt tacksam om du svarar på min msn ! :)

2011-09-05 @ 15:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0