Sköt om dina borstar

Hej!
.
Det är jätteviktigt att man sköter om sina sminkborstar, så idag har jag städat, sorterat och tvättat alla mina borstar :)
.
Enligt mig kan man inte tvätta sina borstar för ofta, det är dock vanligt att man rengör dem för sällan.
Penslar som används till flytande produkter, t.ex foundationborstar bör rengöras oftare än de som används till torra produkter så som rouge och ögonskugga då bakterieväxten är större i dessa.
.
Jag tvättar min foundationborste varannan dag och övriga borstar var/varannan vecka.
När jag tvättar använder jag vanligt diskmedel eftersom det löser fett väldigt bra om man jämför med t.ex vanlig tvål.
.
När du tvättar dina penslar ska du tänka på att inte vara för hårdhänt med borstarna så att de blir "spretiga" när de torkar, och SKÖLJ NOGGRANT så att det inte finns något medel kvar i borstarna när du är klar!
.
Mina borstar får alltid lufttorka eftersom det är mest skonsamt för dem, men har man bråttom och ändå var tvungen att tvätta t.ex. sin foundationborste så kan man till nöds torka den med hårfönen.
.
Så sköt om dina borstar! Då håller de sig fina och fräscha MYCKET längre :)
.
Några borstar på torkning!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0