Svart sotning

GOD JUL! :)

Här kommer en efterfrågad svart sotning. Jag har endast använt tre färger, två nyanser av svart och en vit highlighter. Simpelt och tar endast några minuter att göra. Man kan självklart använda andra märken på produkterna om man inte har dessa!

Använt mig av:
Mac Painterly paint pot
Mac eyeshadow - Black Tied (Glitter)
Nyx eyeshadow - Black (Matt)
En vanlig matt vit från Too Faced
Mac Blacktrack fluidline
Rimmel Mascara

Först började jag med att ta på mac painterly paint pot som bas och för att få en jämn färg över hela ögonlocket. Sedan tog jag Black Tied från Mac över hela ögonlocket och lite över globlinjen (kom ihåg att lyft ögonbrynet så hela locket slätas ut så man får svart överallt och inte i veck!!).




Sen suddade jag ut hårda linjer och tog den matta svarta skuggan från NYX (en mörkare nyans) i yttre ögonvrån som ett V. Sen på med en vit highlighter! Sudda noggrant i globlinjen.




Tillsist tog jag Black Tied (den ljusare nyansen) under ögat längst fransarna och därefter eyeliner med vinge. Även eyeliner i ögat som jag suddade ut i ögonfransarna. På med massor av mascara och sen är det färdigt! Vill man att sminkningen ska vara ännu mörkare är det bara att ta mörka nyanser av svart.


Ett tips för att eyelinern i ögat ska hålla längre är att ta svart ögonskugga över!

Prova gärna och skriv hur det gick :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

fiiina ögon !

2010-12-30 @ 23:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0