Från början till slut

Hej!
.
Det här är min första smink-tutorial, så kommentera gärna vad som var bra och om det var något som var mindre bra!
.
I denna tutorial tänkte jag alltså visa hur jag lägger en sminkning, från början till slut.
(På grund av dåligt badrumsljus har vissa bilder en gul/orange nyans, men det får ni stå ut med ;)!)
.
♦ BAS
.
1.
Renör ansiktet. Återfukta och grunda med en ansiktsprimer. Jag har använt Studio Secrets från L'Oreal.
.
.
2.
Applicera concealer (Dream Mousse Concealer från Maybelline NY) på områden du vill dölja, te.x under ögonen och på finnar eller rodnader.
.
Applicera sedan din foundation, idag använde jag mig av High Performance från Isadora. Börja vid näsan och arbeta dig utåt. Jag använder mig av en foundationborste när jag applicerar, jag tycker personligen att resultatet blir naturligast då.
.
.
3.
Dags för kinderna. Börja med att applicera lite solpuder (Bronzing Powder från Isadora) precis under kindbenet, detta ger ett naturligare intryck (bilden till vänster). Applicera sedan din rouge (Blush Lush från MakeUpStore) på kindbenet med lätta cirkelrörelser (bilden till höger).
.
.
4.
Fyll i brynen. Jag använder en skugga från Isadoras palett som ögonbrynsfärg. Jag använder hellre skugga än penna då jag tycker att pennan ofta ger ett väldigt skarpt och stelt resultat. Jag applicerar skuggan med en smal, snedställd pensel.
.
Till sist fixerar jag brynen med Eyebrow Fix från H&M. Detta gör så att brynen hålls på plats hela daden utan att börja spreta och ha sig.
.
.
5.
Avsluta med ett tunt lager puder. Jag använde mitt favoritpuder dvs. löspuder från MakeUpStore.
.
♦ LÄPPAR
.
1. Återfukta läpparna. Jag har använt Försvarets hudsalva.
.
2. Här har jag applicerat ett ljust läpptift från Isadora.
.
3. Avsluta med ett fixerande läppglans. Detta är ett från Face i färgen Rose.
.
.
♦ ÖGON
.
1.
Lägg ett tunt lager ögonprimer på hela ögonlocket. jag har använt Eyeshadow Fix från Isadora.
.
2.
Om du har ett löspuder till hands, lägg ett lager puder under ögat. Då fastnar eventuellt nedfallen skugga i pudret och inte i din bas.
.
3.
Applicera den mörka skuggan (i det här fallet svart) i ögonvecket. Se till att applicera tillräckligt mycket skugga så att primern blir mättad. Och bli inte avskräckta när du kommit till detta stadiet om du tycker att du ser ut som en panda, det ska man nämligen göra! ;)
.
.
4.
Nu är det dags att välja en färg som du vill sota med, och till den här sminkningen valde jag en rosa skugga från Vivla La Divda.
.
Applicera den ros skuggan mitt på locket och sota sedan ihop den med den svarta/mörka suggan. Sota öven kanterna längst ut på den mörka skuggan. Till sotning är det smidigast att använda sig av en något större och mjukare borste.
.
.
5.
Applicera nu en ljusare skugga, jag har valt en vit skugga, även den från Viva La Diva, längst in i ögonvrån. Skugga sedan ihop den med färgen du valt att sota med.
.
Applicera även en highlighter eller en ljus skugga under brynet. Här har jag har använt Cybershadow Meteor från MakeUpStore.
.
.
6.
Måla innanför den nedre fransraden med en svart kajalpenna, och måla med en svart eyeliner precis ovanför den övre fransraden. Jag har använt mig av Lavals flytande svarta Eyeliner. Detta ramar in ögat.
.
.
7.
Borsta nu bort löspudret under ögat, böj fransarna och på med mascara. Här har jag använt mig av Lash Stiletto Volume från Maybelline NY.
.
.
♦ KLART!
.
.
Hoppas ni gillade detta inlägg, kommentera gärna med synpunkter! :)
.


Kommentarer
Postat av: sammie

Sv. :)

Tack, btw, jätte fina bilder! :D

2010-11-27 @ 21:00:33
URL: http://sammiecarballo.blogg.se/
Postat av: M I L L A <3

sv: hej o tack :D

jo inlägget var bra med detaljer om varje steg! jag orkar aldrig göra sånt, haha...

2010-11-28 @ 11:55:11
URL: http://silkestar.blogg.se/
Postat av: amanda

Super snyggt ju!

SV; tack så mycket hörru, grym blogg ni har !

2010-11-28 @ 13:05:48
URL: http://amandahult.blogg.se/
Postat av: Maja

Hallå. Fint upplägg med detaljerade steg för steg moment, Jag skulle vilja kritisera ditt sätt att lägga basen. Riktigt bra lagt smink ska nästintill inte synas alls, så det här går du på minus med. Jag förstår inte alls varför du lägger foundation ovanför brynen, Du är inte i behov av det alls. Allt du skulle behöva var att tona ned sminkningen lite och bara lägga kring näsvingarna, kinderna och partiet under ögonen, sen bara pudra på lite solpuder(bara det ovanstående som bas). Du har redan så fin hy och det ska du ta vara på, Detta är ett perfekt sätt att verkligen göra det! Skär ned lite på rouge-användandet också. Vacker ögonsminkning måste jag få tillägga. Ta detta med dig och verkligen tänk på det jag sagt. Jag jobbar själv på Kicks i sundsvall och har erfarenhet i området. Ta också vara på din konstnärliga talang. :) Tack för mig.

2010-11-30 @ 19:45:27
Postat av: Anny

Väldigt bra inlägg med detaljerade steg ! Jag är världelös på makeup men lär mig mke på eran blgg :)

2011-01-01 @ 17:31:19
URL: http://-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0