Frosty Winter

Hej!
.
Här kommer en vinterinspirerad make-up!
.
Jag har använt mig av :

* Eye shadow fix (primer) , Isadora
* Ögonskuggor (palett) 48 Highpearl Eyeshadows, Vivla La Diva
* Eyebrow fix, H&M
* Lash Stiletto Mascara, Maybelline NY
.
Såhär gjorde jag:

* Först la jag ett tunt lager med Eye shadow fix (primer) över hela locket och lät det torka.
.
* Sedan var det dags för skuggorna! Jag började med att applicera den ljusa skuggan iden inre ögonvrån , lade sedan de blå skuggorna  i den yttre vrån och skuggade ihop dessa med en lite större, ganska mjuk, borste.
.
* För att sedan få "frosten" att fästa på de nedre fransarna och på brynen applicerade jag ett lager av H&Ms Eyebrow fix på dessa områden och applicerade den vita skuggan innan det torkat.
.
* För att behålla den ljusa och lätta känslan i sminkningen använde jag mig inte av någon eyeliner, och endast ytterst lite mascara endast på de övre fransarna.
.


Kommentarer
Postat av: Viola, Killer Colours

Sv: Tack, vad kul att ni tycker om den! Det värmer verkligen! :)



Så himla fint det här var, otroligt inspirerande! Den här bloggen ska jag hålla ett extra öga på. Kram!

2010-11-27 @ 16:51:29
URL: http://killercolours.blogg.se/
Postat av: Elin Namnieks.

Så otroligt fin sminkning, sussi! :)

2010-11-27 @ 19:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0