Röda läppar

Något som är klassiskt, stilfullt och som aldrig försvinner är röda läppar. Man kan bära det till fest och vardag utan att det ser för mycket ut, men det finns några tips för att det ska bli perfekt:

 - Har man en gul/olivfärgad hudton passar man oftast i varmare färger medan rosa hudton passar bättre i kallare färger.
 - Väljer man ett rött läppstift som går åt det varma hållet ska det vara mer gult i. Väljer man en nyans som går åt det kalla hållet ska det vara mer blått i. Självklart behövs detta inte följas utan man ska användas det läppstift man trivs i, men det kan va en liten hjälp.
 - Man kan även kika på storleken på läpparna. Mörkare läppstift förminskar och ljusare ger en illusion av en förstoring. Därför är det smart att använda en ljus nyans på en person med små läppar.

Så här får jag till mina röda läppar:
1. Först av allt ser jag till att mina läppar är riktigt återfuktade så man inte har synliga sprickor och hudflikar.
2. Sen tar jag en läppenna och fyller i hela läpparna. Var extra noggrann med konturerna! Jag använder en läppenna just för att läppstiftet ska sitta bättre och att det senare inte ska "blöda" då läpptiftet smetas utanför konturerna.
3. Nu ska man applicera själva läppstiftet, och det kan man göra med en pensel eller direkt från stiftet. För att få extra skarpa konturer kan man försiktigt fixa det med lite concealer och en pensel.
4. Här kan man välja att vara klar, men vill man ha en matt finish kan man applicera lite puder på läpparna eller vill man att de ska se stora och glansiga så tar man på lite läppglans.


Mitt läppstift kommer ifrån Mac och heter Viva Glam Cyndi!



Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Jag har en fråga till dig...

Det är så att jag har fräknar och vill täcka dom men foundation, men problemet är att jag blir flammig och får en rand.

har ni något förslag på nån bra foundation?

Kramar Emma

2011-01-02 @ 21:00:52
Postat av: Fanny

hejsan ! Jag undrar om du har nå tips på vad man kan äta/ dricka för att ens hår ska växa snabbare, skulle va guld ifall du hade det.

vill också säga att du har en super blogg !love it !



Kramar fanny!

2011-01-02 @ 21:18:35
URL: http://fayee.soclog.se
Postat av: Anonym

snälla, kan ni berätta mer om hur "mörkhyade" människor kan sminka sig? tycker ni anpassar er efter vita människor. No offence, puss!

2011-01-02 @ 22:19:49
Postat av: Cornelia

Eran blogg är jättefin och bra! förstagången jag såg den och kommer besöka den flera gånger! :)

Kika gärna in på min blogg för jag har en tävling som du kanske vill vara med i :)

2011-01-02 @ 22:37:45
URL: http://girlishespower.devote.se/
Postat av: Emma å Alexandra<3

Hej!

Jag är en högstadie tje, och gillar att ha smink till skolan, men nu 2011 vill jag förändra mig lite med sminket, jag vill se snyggare & fräschare ut. Har ni något tips?

Jag vill inte ha för mycket, men jag vill att de ska vara fint.



Tidigare har jag haft på mig typ, mascara + LITE ögonskugga å kanske kajal. Å lipsyl..



SNÄLLA behöver tips :o

2011-01-02 @ 22:58:26
URL: http://alexandraoemma.blogg.se/
Postat av: Kristin!

Hejsan Kristinis här! vill tipsa om min blogg, där du finner ord från min vardag, musiktips, modetips och tävlingar minst en gång i månaden! Gillar du min blogg följ mig via bloglovin, säg till så följer jag dig med!



Ps: Gillar du ej reklam får jag ursäkta!



//Kristinis

2011-01-03 @ 07:35:32
URL: http://kriistiinjonsson.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Vinnaren från dagens blogg finns uppe! Kika in om det var du som vann ;) Annars får du gärna vara med och tävla igen i den nya tävlingen Länk finns här under:*

http://vadfanskajagheta.se/2011/january/mandag-dagens-blogg.html#comment

2011-01-03 @ 10:13:46
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Emelie - Fotoblogg

Gillade verkligen eran blogg!



Nu har jag korat Dagens Blogg! Kika in och se om det blev du :] Om inte, då har du chans igen nästa gång! Kram!

2011-01-03 @ 22:15:50
URL: http://fotograftinydancer.blogg.se/
Postat av: Emelie - Fotoblogg

Gillade verkligen eran blogg!



Nu har jag korat Dagens Blogg! Kika in och se om det blev du :] Om inte, då har du chans igen nästa gång! Kram!

2011-01-03 @ 22:16:08
URL: http://fotograftinydancer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0