Läsarfråga, Finnar

Läsarfråga: Hej! Jag såg nyss eran blogg och tyckte att den var jättebra, men jag undra om ni kunde göra ett inlägg om hur man får bort finnarna... För jag är 13 år och då är det typ som värst att ha finnar och mina är svåra att tecka på något sett, det är nog sminket som inte är så bra, men jag vill ändå inte ha finnar. Jag har testat olika saker men inget funkar så bra... Vissa finnar försvinner ju, jag har inga finnar på hakan och kinderna längre men jag har några små på näsan som inte är nått problem men jag har rätt så många i pannan, vid ögonbrynen och nära håsrbotten osv... Men kan ni helst ge tips om något som inte kostar så där jättemycket.

Svar:

Hejsan!
Du är verkligen inte ensam om att ha finnar, och just nu är du inne i den perioden där finnarna ploppar upp. Men för att förhindra uppkomsten av finnar kan man tänka på det här:
◊ Köpa ansiktsprodukter(kräm, sminkbortagning, ansiktsvatten) som är rätt för din hudtyp.
◊ ALDRIG sova med smink och rengör överallt i ansiktet, även utmed hårlinjen, ögonbrynen och näsan! Just eftersom du har problem där.
◊ Investera i bra produkter utan ämnen som täpper igen porerna.
◊ Kläm inte finnar för det kan nämligen komma in bakterier och förvärra allt! Klämmer man dem kan det bildas ärr.
◊ Använd gärna djuprengörande masker för att förebygga uppkomsten av finnar och pormaskar.

Man kan hitta bra produkter på apoteket till skapliga priser och en serie vi rekommenderar är Neutrogena. För lite information kolla detta inlägg, http://smakeup.blogg.se/2010/november/neutrogena-visibly-clear.html#comment


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0